Vikailmoitus: kaksi laskua samalla laskunumerolla (taas)

Started by taleman, 14.05.19 - klo:15:49

Previous topic - Next topic

taleman

Huomasin tein jo ammoin ilmoituksen https://www.labs.fi/discussion/index.php?topic=705.msg2409#msg2409

Nyt on eri tilanne, sillä jollain kurin laskussa oli muuttunut asiakas ja laskunumero (yhtä suuremmaksi). Meni tovi kun ihmettelin, ja kun vielä molemmat laskut oli asiakkaat maksanut. Nyt kun katsoin laskuja, hoksasin viimein toinen niistä saman  numeroisista oli tarkoitettu toiselle asiakkaalle, kun onneksi laskuriveistä osasin tunnistaa minkä asiakkaan juttuja ne on. En pysty käsittämään  miten laskussa muuttuu asiakas ja laskunumero sen jälkeen kun olen laskun postittanut asiakkaalle.

Kun nyt testailen tuota, tulee ilmoitus "Varoitus! muokataan laskua jonka tila ei ole keskeneräinen". Eli vahingossa tämmöistä on vaikea tehdä. Nuo kentät kyllä saa muutettua jos ohittaa varoituksen, mutta ihmettelen miten tämä tilanne on syntynyt.

Luultavasti tämä ei ole MLInvoicessa oleva vika, vaan käyttäjien sähläystä.

kzmx

Itse tai joku muu tuosta taisi taannoin mainita ja tuo varoitus tuli sen jälkeen käyttöön. mutta itse olen vähän miettinyt samaa, että silti tulee vahinkoja..

Ehkä saisi olla jokin ruksi joka aktivoituu sen jälkeen kun lasku on lähetetty/tulostettu.
Eli nykyinen varoitus jäädä mutta lisäksi jokin "kirjoitus suojattu" ruksi. jos ruksi on päällä, tallennus ei toimi. Ota ruksi pois jos halutaan tallentaa.

Tai sitten täysin päin vastoin, ruksaa jos haluat tallentaa jo lähetetyn laskun, jne jne..

Ere Maijala

Aiemmissa versioissa varoitus oli vain yläkulman ilmoitus, joka oli mahdollista jäädä huomaamatta. Siksi se on nyt vaihdettu tuohon dialogiin.