Alku- ja lopputekstien muotoilu

Started by kzmx, 04.12.18 - klo:10:50

Previous topic - Next topic

kzmx

Oon tässä nyt toista päivää väätänyt erilaisilla html tageillä alku- ja lopputekstejä..

Pitäisi pienemmäksi mutta silti pitää selkeänä.
Jos on liian pitkä teksti, niin silloin yhden tai kahden tuotteen lasku vääntyy kahdelle sivulle. Enkä sitä halua.

onko mahdolista saada kyseisten tekstien muokkaus valikkoa tukemaan muotoilua?
muistaakseni oon törmännyt johonkin scriptiin mikä lisäsi vain html koodinpätkiä editoitavaan tekstiin, minne itse halusi..

ja myös mahdollinen esikatsolu ruutu tai nappi josta jokin esimerkkilasku aukeaa missä kyseinen alku ja/tai loppu teksti olisivat näkyvissä?
(itsellä on tietyissä laskuissa molemmat ja se tuo hiukan tukkoisuutta laskuun ja liian pistä teksi tekee laskusta kaksi sivuisen..



Ere Maijala

Juu, on se mahdollista, ei vaan ole tullut tehtyä vielä. Laitan toivelistalle, ettei unohdu.

Tällä hetkellä siinä Markdown-muotoilussa on päällä sellainen hieman hankala asetus, joka ei tee rivinvaihtoja pelkällä Enterillä, vaan rivin lopussa pitää olla ennen rivinvaihtoa kaksi välilyöntiä. Muutan sen seuraavaan versioon niin, että pelkkä rivinvaihto riittää, mutta tämä tieto ainakin saattaa vähän auttaa. Muuten netistä löytyy editoreja, joilla voi tehdä valmista tekstiä niin, että näkee lopputuloksen (esim. https://stackedit.io/app#), mutta tämä asetus aiheuttaa sen, ettei tulos näytä oikealta.

kzmx

ok.

tai sitten täysi wysiwyg editori? ;)

Mutta muille ainakin tiedoksi, että perus html koodit toimii, kunhan asetuksista on Markdown päällä..
esimerkiksi
<br> = rivinvaihto
<font size="9"> fonttikoko 9 </font>
<bold> lihavoitu </bold>
<u> alleviivattu</u>

Lähes jokainen tagi pitää sulkea, eli esim alleviivattu sana</u> päättää alleviivauksen.




Ere Maijala

Pitää paikkansa, mutta Markdownin idea on, että perusmuotoilut onnistuvat niin, että niitä voi näyttää myös ilman HTML:ksi kääntämistä, jolloin esim. pelkkänä tekstinä lähetettävässä laskussa on edelleen sisältö paikallaan ja luettavissa. Kannattaa siis tutustua Markdown-muotoiluun, esim. https://github.com/adam-p/markdown-here/wiki/Markdown-Cheatsheet.