Tulostusjälki Firefoxista

Started by veskuh, 05.04.17 - klo:23:16

Previous topic - Next topic

veskuh

Onko muilla havaintoja Firefoxin version 52.0.2 tulostusjäljen heikkenemisestä? Osoitteen fonttien yläreuna leikkautuu pois ja tulostusjälki on muutenkin huonoa. Lataamalla lasku pdf:ksi ennen tulostusta tai käyttämällä esim. Chromea tulostuu hyvin.

ioxo

Haiskahtaa vahvasti siltä, että Firefoxin renderöinti on rikki / vajaa.

Näkyykö ruudulla kumminkin oikein vai tuleeko samat ongelmat ruudulla kuin paperilla?

Itse käytän chromea ja siinäkin olen huomannut, että jos laittaa suoraan printtauksen, niin jää valtavat marginaalit ylös ja alas, mutta kun ottaa "fit on page" täpän pois päältä niin levittäytyy mukavammin
(ja tällöin myös lasku asettuu paremmin c5-ikkunalliseen kirjekuoreen).

- Juho


Ere Maijala

En ole ainakaan huomannut mitään erikoista Firefoxin 52.0.2:ssa Macissa. Käytössä siis Firefoxin oma PDF-lukija ja ainakin siinä näyttää ihan hyvältä ja siitä PDF:ksi tulostus näyttää myös toimivan. Ioxo kysyikin jo mielenkiintoisen kysymyksen, eli näkyykö ongelma jo Firefoxissa vai vasta tulosteessa?

kzmx

itsellä on adobe readerin tulostus koon kanssa nykyään ongelmia.
taisi tuossa toisessa ketjussa olla juurikin tästä juttua..
aikaisemmissa versioissa(niissä joista olen aloittanut käyttämään tätä hyvää ohjelmaa)

Nykyään laskun ala-reunassa oikealla näkyvä teksti mahtuu juuri ja juuri paperille jos tulostetaan alkuperäisessä koossa, sitten taas shrink to fit toiminnolla jää ikkunallisen C5 kuoren vastaanottaja tietue juuri niin ylös, että A4 taittaminen puoliksi ei enää riitä, vaan tuolloin näkyy tuoterivit(mitä myydään), joten joudun taittamaan A4 paperin melkein sentin ohi keskikohdan.

tätä oikoluettaessa muistin, että myös shrink to fit toiminnolla joutuu paperin taittamaan melkein sentin ohi keskiviivan..

Ere Maijala

Huom huom, osoitteen paikkaa voi säätää (ks. yleiset asetukset).

veskuh

Ruudulla näkyy oikein myös Firefoxissa. Ongelma on ainoastaan tulosteessa. Yritin liittää kuvan, mutta ei onnistunut. Testattu useammalla koneella (PC, ei Maccejä) ja myös vanhemman version laskutusohjelmalla. Ja Firefoxistakin toimii pdf:ksi lataamalla ja sitten tulostamalla. Suora tulostaminen tuottaa huonoa jälkeä.

proitto

Itse olen huomannut, että firefoxilla tulostetuissa laskuissa ei toimi viivakoodit oikein ja viivakoodin lukija ei osaa lukea sitä.
- Pertti