Tuoterekisteriin sivutus

Started by arijar, 04.10.13 - klo:05:45

Previous topic - Next topic

arijar

Moi!
Olen vienyt tuoterekisteriin sähkötukkujen tuotteita tuhansia nimikkeitä ja halutessani selata tuotteita selain aikakatkaisee selauksen! Onko tuohon tuoterekisteriin mahdollista saada asetusta jolla voisi määritellä kuinka monta tuotetta yhdellä sivulla näytetään?
Nythän rekisteri latautuu kokonaisuudessaan yhdelle sivulle.

Siihen tuotenumeron hakuun laskunkirjoitusvaiheessa kaipaisin kentän johon 7-numeroisen tuotekoodin voisi kirjoittaa ja se hakisi tuotteen laskuriville!

- Ari

ioxo

Hei,

Githubin versiossa on tehty muutos asiakas & tuoterivin kirjoitukseen. Siinä tulee asiakas <select> ja tuote nimi <select> kohtiin hakuominaisuus, mikäli tätä tarkoitit.

Paketin saa tuolta: https://github.com/emaijala/MLInvoice/archive/master.zip

-Juho

arijar

Moi! Kiitos!
Jeps, tuo toimi, paitsi että kun tuotteita on niin paljon, haku kestää todella kauan, ja hakukentän tuleminen siihen tilaan että mitään voi kirjoittaa siihen, kestää kauan.
Selain kysyy odottelun jälkeen että jatketaanko komentosarjaa ja jatkamalla sitä kestää vielä tovin ennenkuin mitään voi tehdä. Sekin kestää hetken ennenkuin merkit ilmestyvät kenttään sen jälkeen kun ne on näppäillyt!
Kokeilin kolmella eri selaimellakin ja javascript tietysti aktivoituna kaikissa!
Asiakkaan haku toimii todella jouheesti!

ioxo

Heips,

En tiedä miten tehokkaalla koneella käsittelet tuota aineistoa... tehot siis lähinnä siinä selain-koneessa.

Tietysti tuo ongelma tulee myös ajan myötä asiakasrekisterissä vastaan, jos asiakkaita tulee tuhansittain ;).

Tuonhan voisi rakentaa myös varmaan jotenkin json(p) virityksellä(?), joka hakee tuotteita vähän eri tavalla.

Sitten, jos ei ole pakko käyttää selainpohjaisia, niin en tiedä kuinka Helinevän T-Lasku toimii, jos tuotteita on tuhansittain (T-Lasku on QT-pohjainen ja toimii Windows / Linux-koneessa, http://helineva.net/t-lasku/).

arijar

Moron,
No ei nää yrityskoneet ihan mopoja ole, ja eiköhän normaalisti nykyisillä koneilla nettiselaus toimi kun junan vessa!  :)
En ole koodaaja enkä osaa tuosta  json(p) virityksistä sanoa yhtään mitään, Kuinka vois tuotehakua nopeuttaa esim?
Tämä mlinvoice on hyvä kapistus laskutukseen, ja käyttötarkoitukseen sopiva.
Meillä laskutus tapahtuu parista toimipisteestä ja selainpohjanen on erittäinkin toimiva siihen tarkoitukseen!  Ei ole intresseissä jatkuvasti vaihtaa uteen ohjelmistoon vaan jos tämän tuotehaun  sais toimimaan jouheesti niin se riittäis pitkälle.
Hyviä parannuksia ja kehitysehdotuksia tulee muiltakin käyttäjiltä ja niitä lueskellessa vois kuvitella että Ere näitä toiveita mahdollisuuksien mukaan kuuntelee!

-Ari

ioxo

Moi,

Jeps. Oon ihan samaa mieltä, että kätevä laskutus-ohjelma toi mlinvoice. Vielä kun on nettipohjainen ja open sourcea :) (suomalaisuus vielä plussaa).

Tarkoitin tuolla json:lla lähinnä sitä, että tuotteet varmaan kannattaisi hakea samaan tyyliin kuin katuosoite-täydennys toimii google places lisäyksen avulla. Samalla vaivalla ne asiakkaat laittais myös, jos tuppaa asiakkaita olemaan paljon. Ei varmaan mikään helppo homma, itseltäni ainakin taito uupuu moiseen - eli tuotekoodi/nimi [enter] ja haku etsisi jollain callback funtiolla oikean tuotteen kuvauksen & hinnat & muut tiedot.

Oon ite käyttäny pitkään macbook2,1 ja toimii ihan hyvin. Ostin myös pöytäkoneeksi jonkin i3, 3,5ghz ja voin kertoa, että eroa noiden kahden välillä löytää. Molemmilla voi kyllä tehdä töitä.

arijar

Moi!
Näin on, mlinvoice on just sopiva ja tuo kotimaisuuskin plussaa!  :)
Yhdessä viestissä tänne tuosta tuotehakuhommasta joka toimisi samaan tapaan kun tuo google places mainitsinkin! Ja jos sen vielä sais toimimaan yhtä hienosti niin tässä olis niin toimiva ohjelma kun olla ja voi!

Täällä kuitenkin on käyttäjiä joilla tuo koodaus on hallussa ja omiin tarpeisiin varmaan on ohjelmaa viritellyt, niin tervetullutta olis jos tuon tuotehaun sais viilattua nopeammaksi ja toivimammaksi! :) :)

Toivon että Mlinvoicen kehitys jatkuu, hyviä parannuksia on kokoajan tullut ja toiveita kuunneltu tähänkin saakka!

ranetuo

Mulla palvelin on melko vaatimaton passiivijäähdytetty mini-ITX, eikä niin nopean yhteydenkään takana. Tuotteita ei ole montaa, mutta asiakkaita reilu tuhat. Pikkuisen saa joskus odotella mutta ei silti mitään aikakatkaisuja. En tiedä onko eri asia sitten hakea tuotteita kuin asiakkaita.

arijar

Meillä taas sillai että asiakkaita on joitakin satoja mutta tuotteita (sähkötukkujen) tuotteita taas on tuhansia! Laskutus on ulkoistetulla palvelimella nykyään!
Aikakatkaisu tulee esille kaikilla selaimillakin.
Download koneelta jolta pääasiassa olen tuotehakuja tehnyt on 20mb! Tosiaan kun en ole mikään koodari niin ei ole tietoa miten tuo asiakashaku pelaa ja kuinka tuotehaku!

ioxo

Hei,

Arijar: jostain syystä mielessäni pyörii kovasti tuo sun ongelma. Oon itse samoilla linjoilla, että noille rekistereille pitäisi tehdä jotain sujuvampaa, koska kannattavan liiketoiminnan kannalta nuo rekisterit tuppaa helposti (pelkästään) kasvamaan. Se, että onko halua vaihtaa laskutusjärjestelmää (liiketoiminnan kasvaessa) tms onkin sitten asia erikseen. Itse en ymmärrä tuota "asiakas pois käytöstä" juttua, koska omalla kohdalla asiakkaat saattavat tulla 1-2 vuoden päästä uudestaan, joten asiakaslista rupeaa itselläni kasvamaan... mukavasti.

Saako tuommoista valtavaa csv listaa mistään ladattua? Ei haittaa vaikka olisi hinnat 0e, mutta kiinnostaisi sen laajuuden takia. Voisi katsella, josko ajan kanssa keksis noita autocomplete ratkaisuja.

Nykyisellään järjestelmä lataa laskunkirjoitus-sivulle:

<select>
<option>Asiakas #1</option>
<option>Asiakas #2</option>
<option>jne...</option>
</select>

<select>
<option>Tuote #1</option>
<option>Tuote #2</option>
<option>jne...</option>
</select>


Voit varmaan kuvitella, että sivu käy aika raskaaksi, jos sinne yht'äkkiä tulee tuhansia tuotteita (sivun koko, latausaika ja käsittely kasvaa).

(ranetuo:) Itselläni oli käytössä myös mini-itx (tosin pöytäkoneena) ja kyllä kans huomasi, että mlinvoice tahmasi jonkin verran.

-Juho

arijar

Morjensta!

Ioxo: Olisi kyllä hyvä kun ite tuosta koodin vääntämisestäkin jotain ymmärtäis niin vois itsekkin jotain tehdä!
Sehän se asiakkaiden kanssa on, uusia tulee ja vanhempien asiakkaiden pitäminen tyytyväisinä niin että palveluja  taas tarpeen vaatiessa ostavat!

En ole tuota "asiakas pois käytöstä" asiaa kyllä edes ajatellut, on kyllä vankka usko on siihen ettei asiakkaita tarvi poistella millään tavalla! :-)

Tarkoititko tuota csv-listan lautausta että mistä sen sähkötukkujen tuotelistan lataan? Itse lataan ne tiedot tukkujen sivuilta itselleni ja muunnan ne ja tallennan ne csv-muotoon, sitten mlinvoicen tuontitoiminnolla sisään! Ei ole valmiina tuollaista listaa missään!

Oliskohan Erellä tähän viestiketjuun mitään kommentoitavaa, mielellään kuulis! :)

Mukavat viikonloput foorumilaisille!
-Ari



ranetuo

Kyllä asiakasrekisteriä on joskus pakko siivotakin. Ainakin niin kauan kun asiakkaat valitaan vetovalikosta. Meinaan melko urakka tähtäillä tuollaisen toista tuhannen joukosta, saati että niitä olisi enemmän.

Parempi järjestelmä asiakkaan valintaan olisi sellainen, missä käyttäjä alkaa kirjoittamaan asiakkaan nimeä ja kone ehdottelee että olisiko tämä. Nyt rullaa saa kelata aika paljon varsinkin jos nimeä joutuu arvailemaan. Esim. T:mi Jouko Kukalie saattaa olla helposti myös Jouko Kukalie T:mi, Kukalie Jouko T:mi. Jos tekstikenttään kirjoittaisi Kuka ja kenttä alkaisi ehdottelemaan kaikkia siltä osin soveltuvia.

arijar

Moi!
Ihan totta, tokihan asiakasrekisterikin siivoamista joskus vaatii!

Tuo kuvailemasi hakutoiminto on juuri se mitä minäkin tässä olen peräänkuuluttanut.

Toisaalta se haku toimiikin "Ranetuo" juurikin noin kun tuon Ioxon mulle antaman vinkin, "Paketin saa tuolta: https://github.com/emaijala/MLInvoice/archive/master.zip"  "kiitos vinkistä Ioxo" latasin!

Mutta kuten tuossa aikasemmin jo kirjoitinkin niin se hitaus ja selaimen aikakatkaisu tuli probleemaksi, muuten se olisi ollut juuri kuin nyrkkisilmään ratkaisu!
Asiakkkaiden osalta haku pelaa todella hienosti mutta esim.. mulla sähkötukkujen tuotteita on csv-tiedostona tuotu kymmeniätuhansia!



ranetuo

Kävi mielessä että auttaisiko hätäkeinona jos pääsisit muuttamaan palvelimen php:n aikakatkaisun oletusaikaa pidemmäksi?

avaa php.ini ja esim.
ini_set('max_execution_time', 300); //300 seconds = 5 minutes

ini_set('max_execution_time', 0); //0=NOLIMIT

arijar

Morjensta!

Harmi kun ei pääse kokeilemaan tuota kun on ulkoistettu tuo palvelin. Vois tietty asennella oman palvelimen taas mutta juuri joku aika sitten se jätettiin toimettomaksi!