Viitenumero aina 1009

Started by sutoor, 03.10.12 - klo:08:21

Previous topic - Next topic

sutoor

Hei,

Minulla on aika outo ongelma kun asetan laskunumerot manuaalisesti ( esim. 12, 13 jne) niin tulee aina viitenomeroksi 1009?

Onko tämä bugi vai ominaisuus?

Kiitos loistavasta ohjelmasta!


sutoor

Lisäys: huomasin että on tullut uusi versio 1.6.0 joten päivitin versiosta 1.4.3 uuteen. Ongelma on kuitenkin sama kun laskun numero on <100 (esim juuri 10 tai 12 jne).

Jos annan ohjelman itse hoitaa laskunumerointi, viitenumero pelaa hyvin. Eli oletan että olen käyttänyt ohjelman väärin (tavallaan). Muutan jatkossa niin, että annan ohjelman itse hoitaa laskutusnumerot. Hieman toki tulee pistämään silmään että tulee jonkin aikaa (=minun pienessä toiminnassa vuoden verran) jo olemassa olevat viitenumerot mutta elämä on :-)


McNano

#2
Tämä tulee varmaan viitenumeron määrittelystä. Viitenumeron pitää virallisesti koostua vähintään 3:sta ja enintään 19:stä numerosta, plus niistä muodostetusta tarkistenumerosta. Jolloin ohjelma varmaan laskee kaikista laskunumeroista (< 100) viitteeksi 100 + tarkiste 9.

Huom. Monet pankit (ainakaan verkkopankit) eivät edes hyväksy viitenumeroksi alle 4 numeroisia lukuja.

Ere Maijala

Oikein arvioitu. Tästä johtuen automaattinen laskunumerointi lähtee normaalisti 100:sta, jolloin viitenumero seuraa sitä. Tuo voisi toki olla paremmin dokumentoitu.

--Ere