config.php

Started by kalle65, 30.09.12 - klo:16:42

Previous topic - Next topic

kalle65

Moi,

voiskos joku lähettää mulle config.php:n, kun en oikein ymmärrä ko fileestä mitään.
Tietokannat olen luonut phpmyadmissa ja kaikki meni ok.
Käyttäisin mlinvoicea omassa läppärissä ja olen asentanut mlnvoicen
kansioon:  c:\xampp\htdocs\mlinvoice\

Nyt yritän käynnistää mlinvoicen ja tulee herja:
Could not select database: Access denied for user ''@'localhost' to
database 'mlinvoice'

Ilmeisesti tuo config.php pitää jotenkin modifioida?

Kiitos!

kalle65

#1
Onkos tämä config.php ok?

<?php
define('_UI_LANGUAGE_', 'en-US');
define('_UI_LANGUAGE_SELECTION_', 'en-US=In English|fi-FI=Suomeksi'); 
define('_DB_SERVER_', 'localhost/mlinvoice/');
define('_DB_USERNAME_', 'mlinvoice');
define('_DB_PASSWORD_', '');
define('_DB_NAME_', 'mlinvoice');
define ('_DB_PREFIX_', 'mlinvoice');
define('_DB_VERBOSE_ERRORS_', true);
define ('_CHARSET_', 'UTF-8');
define ('_PAGE_TITLE_', 'MLInvoice');
define ('_UI_THEME_LOCATION_', 'jquery/css/theme/jquery-ui-1.8.16.custom.css');
define ('_PROTOCOL_', isset($_SERVER['HTTPS']) ? 'https: ' : 'http: ');
define ('_IMPORT_FILE_', '');
define ('_SESSION_NAME_', 'MLINVOICESESSION');
define ('_SESSION_RESTRICT_PATH_', true);


Ja tuli herjat:

Warning: mysql_connect(): php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Palvelinta ei tunneta. in C:\xampp\htdocs\mlinvoice\sqlfuncs.php on line 29

Warning: mysql_connect(): php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Palvelinta ei tunneta. in C:\xampp\htdocs\mlinvoice\sqlfuncs.php on line 29
Could not connect : php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Palvelinta ei tunneta.

Ere Maijala

Hei,

valmista config-tiedostoa ei toivon mukaan kukaan voi antaa, koska siinä on tietokantayhteyden salasana, jota ei kannata jakaa ulkopuolisille.

Ideana on se, että config.php.sample toimii mallina. Siinä tärkeimmät asetukset ovat _DB_SERVER_, _DB_USERNAME_, _DB_PASSWORD_, _DB_NAME_ ja _DB_PREFIX_. Tässä pieni kuvaus siitä, mitä nuo tarkoittavat:








AsetusSelitys
_DB_SERVER_MySQL:n osoite. Tyypillisesti localhost, kun MLInvoice ja MySQL ovat samalla palvelimella.
_DB_USERNAME_Käyttäjätunnus, jolla tietokantaan otetaan yhteyttä. Tämä on itse määriteltävissä (esim. mlinvoice), mutta esim. monissa palvelinhotelleissa kaikissa käyttäjätunnuksissa on palvelutunnus pakollisena etuliitteenä.
_DB_PASSWORD_Salasana ylläolevalle. Toivottavasti jotain, mitä kukaan muu ei tiedä.
_DB_NAME_MySQL-tietokannan nimi. Vastaavasti kuin salasana, tämä on itse määriteltävissä (esim. mlinvoice), mutta esim. monissa palvelinhotelleissa kaikissa käyttäjätunnuksissa on palvelutunnus pakollisena etuliitteenä.
_DB_PREFIX_Tietokannan taulujen nimien etuliite ilman seuraavaa alaviivaa. Oletuksena mlinvoice, ja muuta vaihtoehtoa varten pitäisi myös tietokannan luontiskriptiä muuttaa. Etuliitettä käytetään, jotta mahdollisissa jaetuissa tietokannoissa ei tulisi konflikteja taulujen nimien kanssa.

t. Ere

Ere Maijala

_DB_SERVER_ on ainakin väärin, siinä pitäisi todennäköisesti olla vain localhost. Se on siis MySQL:n, ei MLInvoicen osoite.

Todennäköisesti tietokannan käyttäjälle tarvitaan myös salasana. Älä kuitenkaan kirjoita sitä tänne.

t. Ere

kalle65

#4
-