ALV 0%

Started by nastradoomus, 31.03.21 - klo:12:41

Previous topic - Next topic

nastradoomus

Moikka,

Kiitos ohjelmistosta. On tullut käytettyä monta vuotta, mutta nyt meidän kirjanpitäjä on keksinyt taas kaikennäköistä kivaa ja huomautti että jos laskuttaa ALV 0% tuotteita niin ALV erittelyn sananmuotoa pitäisi korjata.

Nyt laskussa lukee siis seuraavaa:

Arvonlisäveroton hinta yhteensä: 1600,00
Arvonlisäverollinen hinta yhteensä EUR: 1600,00

Pitäisi siis olla siten ettei ALV:tä mainita ALV 0% tuotteiden kanssa. Lisäksi olisi tietty mukava saada lakitekstille lisäkenttä tuotekohtaisesti, johon on helppo perustella laista se pykälä johon tuote kuuluu ja jonka perusteella tuote on ALV 0%.

Itse en jaksa näistä pikkuasioista välittää, mutta kirjanpitäjä oli sitä mieltä että asiasta voi tulla sanomista. Ilmeisesti verottaja on aika tarkkana näiden kanssa.

Ere Maijala

Moi,

Mites jos laskulla on vaikka ALV 24% ja ALV 0% rivejä? Saako silloin mainita?

taleman

Olen kirjoittanut tuotteen nimeksi

Rakentamispalvelut Alv 0% AVL 8 c §:än mukaan

nastradoomus

Joo siis tätä ilmeisesti tarkoitti. Jos laskulla ei ole ALV:tä niin kaikki ALV:hen viittaavat pitäisi piilottaa ja mainita ALV lakipykälä, johon lasku/tuote perustuu. Jos seassa on ALV tuotteita niin erittelyt näistä ja omasta mielestä silloin on syytä näkyä myös ne tuotteet ALV 0% jossa ei ALV:tä ole, jotta saadaan mahdollisimman kattava erittely.

Kiitos vielä Maijala että teet näin huippua yleishyödyllistä asiaa. Jos jokupäivä saan päivätyöt järjestykseen voin laittaa omaa panosta jos tarvitsee. Nyt on niin epäsäännölliset työt ettei oikein kerkiä.

Ere Maijala

Tähän palatakseni, on mielestäni perin omituista, jos ALV saa näkyä kun laskulla on muitakin verokantoja, mutta ei muuten. Mahtaisikohan tästä löytyä jotain verottajan yksiselitteistä ohjetta jostain?

laskuttaja_60

Kuulostaa aika saivartelulta.  Itse en ainakaan laskuja tarkistaessa ja kirjaessani moisesta välitä.  Oleellista, että laskusta saa riittävät tarvittavat tiedot ja alv on merkitty selkeästi.  Jos alv "sarake" on tyhjä laskussa ei ole alvia, jos siinä on alv 0-24% tämä ilmenee laskusta.  Ei kai tämä tämän kummosta ole  :)