Eräpäivä muistutus

Started by kzmx, 28.08.19 - klo:11:37

Previous topic - Next topic

kzmx

Tuli tuossa mieleen, että.. en ole kyllä katsonut asetuksista.. että kun eräpäivä on lähestymässä, pystyykö siitä lähettämään sähköposti muistutuksen mlinvoicen käyttäjälle, että käypäs katsomassa pankissa onko asiakas maksanut.?

Ere Maijala

Tällä hetkellä ei pysty. Toisaalta ei välttämättä kauhean hyödyllistäkään, koska valveutunut maksaja (tai viivakoodia käyttävä) laittaa maksun tulemaan vasta eräpäivänä. Ja siitäkin voi sitten mennä hetki, ennen kuin se näkyy vastaanottajan tilillä. Toki siitä voisi tehdä säädettävän, milloin viesti lähtee. Minä haluaisin sen vähän eräpäivän jälkeen.

kzmx

Noo, tuo oli vain esimerkki :)

Asetuksiin joku "lähetä ilmoitus myöhässä olevasta maksusta (laskuttajalle) X päivää eräpäivän jälkeen".

Tuohon joku muutettava luku.

Ere Maijala

Lisäsin toivelistalle..

ele

Mielellään vielä niin että muistutus lähtee vasta sitten kun tiliote on tuotu järjestelmään.

kzmx

Quote from: ele on 30.08.19 - klo:00:44
Mielellään vielä niin että muistutus lähtee vasta sitten kun tiliote on tuotu järjestelmään.

Ehkä valinta tälle, itse en tiliotteita vie MLInvoiceen. Ei ole ollut yhtään puhetta että oman pankin tiliotteet kävisivät laskutukseen..


ele

Quote from: kzmx on 30.08.19 - klo:00:51
Quote from: ele on 30.08.19 - klo:00:44
Mielellään vielä niin että muistutus lähtee vasta sitten kun tiliote on tuotu järjestelmään.

Ehkä valinta tälle, itse en tiliotteita vie MLInvoiceen. Ei ole ollut yhtään puhetta että oman pankin tiliotteet kävisivät laskutukseen..
Eiköhän melkein minkä tahansa tiliotteen saa tuotua. Esim. Atsoftin (Asteri) videoissa neuvotaan kuinka pankin xyz pdf-tiliotteen saa kopioitua kirjanpito-ohjelmaan kelpaavaan muotoon, vaikkei sieltä saakkaan konekielistä tiliotetta. OP:n cvs-muoto on kyllä paljon kätevämpi kuin copy-pastettelu.

taleman

Toimiiko tiliotteen tuonti siten, että sama maksu ei tule merkityksi kahteen kertaan? Eli jos kerran viikossa tuon tiliotteen, pitääkö siinä olla tarkkana ettei ole mukana semmoista päivää jonka tilitapahtumat tuotiin jo edellisellä kerralla?

Vai onko tarkoitus tehdä tiliotteen tuonti vain kerran kuukaudessa kun pankista tulee se "virallinen" tiliote?

ele

Maksetuksi merkkaaminen on vain vipu laskun tiedoissa, eli "tuplamerkintää" ei oikein edes teoriassa voi tehdä. Nyt tuontiosuus antaa virheilmoituksen jos lasku on merkitty maksetuksi jo aikaisemmin. Joskus olen kaipaillut ominaisuutta joka kertoo jos sama lasku on maksettu jo aikaisemmin, mutta mitään kauhean hyvää ideaa mulle ei ole tullut. Jos oletetaan että kaikki maksetuksi merkitsemiset tulevat tiliotteen tuonnin kautta (=maksupäiviin voi luottaa), niin ehkä joku tällainen voisi olla ok (varmaankin noi kaikki muuttujat pitäisi kierrättää käännöspaketin kautta?):

diff import_statement.php.git import_statement.php
449,451c449,454
<             return str_replace(
<                 '{refnr}', $refnr, Translator::translate('ImportStatementInvoiceAlreadyPaid')
<             );
---
>           if ($row['payment_date'] == $date)
>             return;
>           else
>               return str_replace(
>                 '{refnr}', $refnr, Translator::translate('ImportStatementInvoiceAlreadyPaid') . ' ' . date('j.n.Y', strtotime($row['payment_date']))
>               );

Ere Maijala

Jos ei anneta mitään ilmoitusta, kun lasku on jo maksettu samalla päiväyksellä, voi tiliotteen tuonnissa näyttää siltä, kuin mitään ei tapahtuisi. Muuten tuo päiväyksen lisääminen ilmoitukseen on ihan hyvä idea.