MLInvoice 1.21.0 julkaistu

Started by Ere Maijala, 17.08.19 - klo:17:30

Previous topic - Next topic

Ere Maijala

Tervehdys!

MLInvoice 1.21.0 on nyt saatavilla. Tässä versiossa on pari pientä parannusta ja useita korjauksia edellisistä löytyneisiin ongelmiin. Tarkemmat tiedot korjauksista löytyvät osoitteesta https://labs.fi/mlinvoice_features.php#changelog. Päivityspaketti löytyy osoitteesta https://labs.fi/mlinvoice_installation.php, mutta automaattipäivitys suoraan MLInvoicesta on se helpompi vaihtoehto.

t. Ere

nasko

Hei,

huomasin yhden bugin viimeisen päivityksen jälkeen. Eli kun luo käyttäjän kautta ylläpitäjän, niin ei pääse kirjautumaan, vaikka salasana olisikin oikein. Tulee ilmoitus että Salasana on väärä. Olen testannut tämän pariin kertaan, luonut ja poistanut useaan kertaan. Olen salasanaksi laittanut jotain yksinkertaista, mutta silti ei onnistu.

Sparky

Hyvin päivittyi kun päivitin manuaalisesti, kiitos.

Todennäköisesti mun webbihotellissa on max_execution_time asetettu pariin minuuttiin kun tulee aina automaattisessa päivityksessä timeout. Laitoin nyt mlinvoice kansioon oman php.ini tiedoston niin voin seuraavassa päivityksessä kokeilla että toimiiko ajan nosto.

Sparky

Quote from: nasko on 20.08.19 - klo:10:25
Hei,

huomasin yhden bugin viimeisen päivityksen jälkeen. Eli kun luo käyttäjän kautta ylläpitäjän, niin ei pääse kirjautumaan, vaikka salasana olisikin oikein. Tulee ilmoitus että Salasana on väärä. Olen testannut tämän pariin kertaan, luonut ja poistanut useaan kertaan. Olen salasanaksi laittanut jotain yksinkertaista, mutta silti ei onnistu.

Kokeilin kanssa sitä ja sama homma kävi. Ilmoittaa että käyttäjätunnus tai salasana väärä.

Ere Maijala

Salasanan tallennus on korjattu juuri julkaistussa versiossa 1.21.1.

MLInvoice yrittää jo itsekin ottaa pois päältä PHP:n aikakatkaisun, mutta ehkä siihen ei ole oikeuksia, tai sitten aikakatkaisu tulee web-serverin puolella. Joka tapauksessa hiukan yllättävää, ettei pari minuuttia riitä. Minulla webbihotellissa paketin lataaminen kestää muutaman sekunnin, purkaminen ja asennus ehkä 10-15 sekuntia ja tietokannan päivitys taas muutaman sekunnin. Missä vaiheessa aikakatkaisu tulee?

Sparky

Mulla on laskutuskansion php.ini:ssä tällainen rivi :
max_execution_time = 600

Silti tulee seuraava virhe parin minuutin päästä kun napsautan Aloita päivitys. Ensin se on tarkistanut että  Kaikki on kunnossa päivitystä varten ja Päivitys versioon 1.21.1 saatavissa.

Request Timeout

This request takes too long to process, it is timed out by the server. If it should not be timed out, please contact administrator of this web site to increase 'Connection Timeout'.

Todennäköisesti en sitten itsekään pysty yliajamaan sitä webbihotellin php.ini max_execution_time arvoa.

Se lataa päivityspaketin kyllä muutamassa sekunnissa ja sitten alkaa purkamaan sitä. Siinä purkamisvaiheessa tulee tämä timeout.

Olisiko se päivitys mahdollista tehdä ajaxilla siten ettei tuo max_execution_time tule koskaan täyteen ?

Sparky

Löysin ongelmaan ratkaisun kun googletin aikani :

This particular error message is generated by the LiteSpeed web server (a faster replacement for Apache). It has a special feature whereby it cancels long-running scripts. To disable this, you need to put the following in your .htaccess file in the root of your site.

RewriteEngine On
RewriteRule .* - [E=noabort:1]
RewriteRule .* - [E=noconntimeout:1]

Se löytyi Stackoverflow sivustolta
https://stackoverflow.com/questions/23734699/time-consuming-php-script-and-the-ways-to-solve-the-issue

Nyt toimii päivitys  ;D ;D

Laitoin tuon lisäyksen varmuuden vuoksi sekä webbihotellin pääkansion .htaccessiin että laskutuksen kansion vastaavaan.

Ere Maijala

Ajaxilla tehtävä päivitys on turhan monimutkainen ja riskialtis. Kun päivitys tehdään yhdellä kertaa, voidaan ongelmia kohdattaessa palauttaa varmuuskopio saman tien. Ajax-päivityksessä pitäisi myös varmistaa, että osittain tehty päivitys ei missään vaiheessa riko päivitystoimintoa.

Tulipa mieleen: Eihän MLInvoicen hakemistossa ole mitään ylimääräisiä isoja tiedostoja? Ne voisivat hidastaa päivitystä, koska koko hakemistosta tehdään ensin varmuuskopio.