Samat numerot, asiakkaat ja viitenumerot laskuilla

Started by Sparky, 22.05.19 - klo:11:13

Previous topic - Next topic

Sparky

Terve,

Tein eilen neljä laskua ja tallensin ne. Muutin sitten niiden tilan tarkastetuksi.

Olin tänään lähettämässä niitä ja huomasin että kaikkiin laskuihin on muuttunut ensimmäisen laskun numero, asiakas ja viitenumero.

Muutin ne takaisin kuten ne piti olla. Tallensin ja lähetin laskut. Sitten massamuokkauksella muutin niiden tilan lähetetyksi. Sitten niissä oli taas kaikissa ensimmäisen laskun numero, asiakas ja viitenumero.

Mikähän mahtaisi olla ongelma tässä tapauksessa ?

Mulla on käytössä versio 1.20.5

taleman

Oliko lähetetyissä laskuissa eri laskunumerot ja asiakas? Minulle on käynyt kerran noin, että asiakkaat on saanut oikein olevat laskut, mutta asiakkaalle lähettämisen jälkeen MLINvoicessa on ollut kaksi laskua samalla laskunumerolla ja asiakas oli toisessa muuttunut. Raportoin siitä pari viikkoa sitten.

Minulla ei ole käsitystä miten tämä tilanne syntyy. En saanut toista kertaa kun kokeilin. Saatkos sinä tehtyä tuon joka kerta? Miten tarkkaan ottaen teet ne laskut ja lähetät?

Sparky

Laskuissa oli alunperin eri asiakkaat ja asiakkaan viitteet kun tallensin ne. Massamuutoksen jälkeen asaikas, viitenumero, laskunumero ja asiakkaan viite oli samoja kuin ensimmäisessä laskussa.

Joo muistan nyt kun raportoit siitä mutta en muistanut sillä hetkellä kun itse tämän postauksen tein. Olin vaan niin pallo hukassa.

En kokeillut vielä että onnistuuko sen virheen esiinsaaminen uudelleen. Pitänee kokeilla. Raportoin siitä jos saan sen toistettua niin sitten ehkä muistaa paremmin missä järjestyksessä ja mitä on tehnyt.


ele

Meinasin raportoida vastaavan ongelman, mutta tässähän tämä on jo tullut esiin. Eli massamuutokseen tämä ongelma liittyy. Käytössä täälläkin v. 1.20.5.

Näin saan toistettua virheen 100 % varmuudella:


  • Teen uuden askun asiakkaalle. Tulostan lähetteen.
  • Otan edellisestä laskusta kopion ja tulostan tästäkin lähetteen. 
(tähän saakka kaikki ok, kaksi laskua joilla on molemmilla omat viitenumerot; luultavasti seuraava on toistettavissa millä tahansa kahdella laskulla)
  • Laskut ovat nyt keskeneräisten listassa, valitsen molemmat ja painan "Muokkaa". 
  • Vaihdan molempien laskujen tilaksi "Lähetty" -> tila muuttuu ok, mutta nyt kummallakin on ensimmäisen laskun asiakas ja viitenumero.