Verkkolaskut ja MLInvoice

Started by bdonner, 23.12.16 - klo:20:36

Previous topic - Next topic

bdonner

Hei, huomaan että MLInvoicen pitäisi nykyään osata lähettää verkkolaskuja. Minulla on Maventan / Verkkolaskut.fi :n luona verkkotili. Olen syöttänyt MLInvoiceen OVT-numeroni sekä maksunvälittäjää (ymmärtääkseni: Maventa puhuu verkkolaskutusoperaattorista ja sitä numerosarjaa olen "maksunvälittäjä"-kenttään syöttänyt).

Lisäksi olen syöttänyt muutaman asiakkaan kohdalle samat tiedot.

Kun sitten aktivoin tulostusmallin Finvoice SOAP -kehyksellä (yhden, niitä on kolme), ja yritän laskuttaa käyttämällä tätä tulostusmallia, mitään näkyvää ei tapahdu.

Ymmärränkö järjestelmää ollenkaan oikein? Pitäisikö Verkkolaskutuksen toimia näin helposti - ja jos toimii, eikö pitäisi saada jotain ilmoitusta siitä että lasku lähtee jos lähtee OK?

T. Benkku


Ere Maijala

MLInvoice osaa tehdä verkkolaskutiedoston (Finvoice), mutta ei osaa suoraan lähettää sitä. Välittäjillä on toki rajapintoja moiseen, mutta olisi aikamoinen homma rakentaa kaikille erilaisille tukea. Niinpä siis klikkaamalla "Finvoice SOAP-kehyksellä" -nappulaa pitäisi tuloksena olla xml-tiedosto, jonka voi sitten lähettää välittäjän palvelua käyttäen. Ja jos jotain tietoja puuttuu tai on väärin, pitäisi siitä tulla virheraportti. Jos näin ei tapahdu, niin selaimen virhekonsolista tai PHP:n lokista voi löytyä apua. Yksi mahdollinen syy voisi olla se, että XML-tiedoston luomiseen tarvitaan PHP:n DOM/XML- ja XSL-moduuleja. Joistakin asennuksista ainakin XSL-moduuli puuttuu.

--Ere

ele

#2
Omista asiakkaistani ensimmäinen on siirtymässä pelkkien verkkolaskujen vastaanottoon. Onko antaa vinkkiä mikä olisi kohtuullisella laskumäärällä (<100 kpl / vuosi) järkevin verkkolaskuvälittäjä? Onko jonkun välittäjän järjestelmään helposti rakennettavissa liityntä esim. tyyliin "tallennetaan Finvoice tiettyyn hakemistoon ja sieltä se siirtyy automaattisesti operaattorille"?

Huhtikuun alusta alkaen tämä sama on ilmeisesti kaikilla potenetiaalisesti edessä uuden verkkolaskulain myötä. Potentiaalisten välittäjätarjokkaiden lista löytyy täältä: https://tieke.fi/palvelut/liiketoimintapalvelut/verkkolaskuosoitteisto/valittajatunnukset/.

Ere Maijala

MLInvoicessa on tällä hetkellä sisäänrakennettuna tuki Postita.fi-palvelulle. Muita on mahdollista lisätä kohtuullisella vaivalla, jos löytyy näppärä rajapinta, jonka kautta voi lähettää Finvoice-laskun. Maventa-tuki on ollut harkinnassa ainakin.

ele

Niin, en tiedä onko Maventaan kauheasti järkeä laittaa paukkuja kun alle 50 laskun kk-määrillä hinta 0,70 € / lähtenyt lasku on kovempi kuin jo toimivan (?) Postita.fi:n 0,64 € / lasku? Pitäisi melkein käydä läpi tuo välittäjälista ja selvittää kenellä olisi paras konsepti tarjolla tällaiselle pienkäyttäjälle. Tiedä sit pitäisikö olla tyytyväinen kun joku tarjoaa palvelua ilman kuukausimaksuja tuohonkin hintaan, mutta kyllähän se pistää miettimään miksi pitäisi maksaa jostain sellaisesta mikä ei omaa elämää helpota tippaakaan.

Ere Maijala

Minulla ei ole mitään omia intressejä suuntaan tai toiseen, vaan lähinnä tarkoitus on olla mahdollisimman neutraali. Jos vertaa Postita.fi:n ja Maventa.com:n verkkolaskutushintoja, niin isommalla volyymilla Maventa olisi edullisempi.

Dentz

Saisinko pienen infopaketin miten verkkolaskutus toimii MLinvoicella postita palvelun kautta?
Loin juuri tunnukset postitaan. Nyt on hieman epäselvää mitä tarvitsee tehdä mlinvoicen suunnalla, että saan verkkolaskun lähtemään mlinvoicesta postitan kautta asiakkaalle  :)

Ere Maijala

Lyhyt ohje löytyy tuolta: https://www.labs.fi/mlinvoice_usage.php#postitafi

Jos siinä on jotain epäselvää, niin kerro ihmeessä. Lisään sitten tarpeen mukaan siihen tietoa. Joskus on vaikea kirjoittaa ohjettaa aiheesta, jonka tuntee itse läpikotaisin, eikä huomaa, mitä olennaista jää pois.

--Ere

Dentz

Kiitos Ere, olisin tietysti voinut itse olla aktiivisempi ja katsoa mlinvoicen ohjeet ensin  :(
Menköön perjantain piikkiin  ;D