Kuitin koko ja tyyli

Started by kati1969, 03.06.13 - klo:12:13

Previous topic - Next topic

kati1969

Laskujen printtaus tulee perinteisestä tulostimesta A4-koossa, mutta saisiko kuitin tulostumaan kuittitulostimelle sopivassa koossa (leveys max 8 cm)?


kzmx

Sen verran osaan sanoa nyt ensimmäisenä, että jos haluaa saada täysin kaupan kuitin näköisenä tuon kuitin, se täytyy suunnitella käytännössä ihan alusta alkaen.

mutta jos riittää, että olisi vain normaali A4 kuittikoko pienennetty tuohon 8cm leveyteen, niin eikös sen tulostimen ajurit hoida koon muuttamisen?



painman

Mullakin olisi tarvetta semmoiselle pohjalle.

Ere Maijala

Juu, ei tosiaan taida tulla mitään järkevän näköistä kapealle kuitille nykytulosteella, vaan se pitäisi miettiä kuitin tila huomioon ottaen uusiksi. Tässä olisi hyödyllistä, jos jollakulla olisi esimerkki siitä, mitä haluaa kuitille. Kauppojenkin kuiteissa on eroavuuksia..

--Ere

painman

Kuittipaperissa tulostusalueen leveys on 72mm eli kuitti voisi näyttää tältä:

Asiakas:
Heppu Heppunen
Firma firmanen OYAB
Osoiteosoite 12b5
123456 KAUPUNKI


3 x TUOTEKOODI á 5,00€ 24% 15,00€
tuotteen tiedot tarkemmin

2 x TUOTEKOODI2 á 10,00€ 8% 20,00€
tuotteen tiedot tarkemmin


                                         YHT 23,00€
                               sis alv 8% XX,XX€
                             sis alv 24% XX,XX€

       PÄIVÄYS JA KELLONAIKA

           Toimitusehdot tms.

                Yhteystiedot



ioxo

Oon itse siinä käsityksessä, että kuittikoneissa tulostus on tyyliin

rivi tekstiä [enter]
toinen rivi [enter]

[enter] tilalla on sitten line feed / return tai mitä yleensä tarvitaankaan, että kone osaa vaihtaa kohdistinta alemmaksi / siirtää paperia.

Tämä tulostus sitte toteutetaan joko suljetulla ohjelmistolla tai jonkin sortin avoimella ohjelmistolla.

En tiedä osaako monikaan noista kuittilaitteista tulostaa pdf-tiedostoja? Kertokaahan jos olen kovin ulapalla. Aina joskus käy huvikseen mielessä kuittikoneet, mutta en tiedä onko todellista tarvetta ... koskaan :).

-Juho

painman

Quote from: ioxo on 31.07.13 - klo:23:02
Oon itse siinä käsityksessä, että kuittikoneissa tulostus on tyyliin

rivi tekstiä [enter]
toinen rivi [enter]

[enter] tilalla on sitten line feed / return tai mitä yleensä tarvitaankaan, että kone osaa vaihtaa kohdistinta alemmaksi / siirtää paperia.

Tämä tulostus sitte toteutetaan joko suljetulla ohjelmistolla tai jonkin sortin avoimella ohjelmistolla.

En tiedä osaako monikaan noista kuittilaitteista tulostaa pdf-tiedostoja? Kertokaahan jos olen kovin ulapalla. Aina joskus käy huvikseen mielessä kuittikoneet, mutta en tiedä onko todellista tarvetta ... koskaan :).

-Juho

Mulla on mäkkiini kytketty Star TSP100 ECO (TSP143IIU ECO) ja se kyllä printtaa ihan mitä vaan lämpöpaperille, vaikka kuvia, tosin aika huonolla laadulla, mutta kuitenkin.

ioxo

Quote from: painman on 04.08.13 - klo:12:21

Mulla on mäkkiini kytketty Star TSP100 ECO (TSP143IIU ECO) ja se kyllä printtaa ihan mitä vaan lämpöpaperille, vaikka kuvia, tosin aika huonolla laadulla, mutta kuitenkin.

Hei, hyvä tietää (ja kiitos infosta) jos ja kun tulee tarvetta moiselle tulostimelle.

-Juho