Lasku lähetetty ilman laskunumeroa?

Started by taleman, 15.11.17 - klo:11:44

Previous topic - Next topic

taleman

MLInvoice 1.15.5 käytössä. Yksi MLInvoicen käyttäjistä saa lähetettyä laskuja asiakkaalle siten, että laskulla ei ole laskunumeroa eikä niin ollen myöskään viitenumeroa. Itse kun yritä kaikin konstein saada saman aikaan en onnistu muuten kuin poistamalla laskunumeron sen jälkeen kun olen laskun lähettänyt.

Keskeneräisen laskun tilan vaihtaminen lähetetyksi toki poistaa laskun keskeneräisistä, eikä laskunumeroa ilmesty, mutten keksi miten saan laskun asiakkaalle asti kun sekä "Lasku" -painike että "Sähköposti"-painike tekee laskunumeron.

Onko kenelläkään vinkkiä miten tuo tilanne pääsee syntymään? Se on kovin kiusallinen.

Ere Maijala

Voisiko asetuksista olla pois päältä asetus "Lisää laskulle juokseva laskunumero automaattisesti tulostettaessa"? Silloinkin kyllä pitäisi tulla varoitus, jos yritetään tulostaa laskua, jolta puuttuu laskunumero.

--Ere

ioxo

Semmoinen knoppitieto, että laskun numerohan ei ole pakollinen vaan laskusta pitää löytyä tunnistetieto, mutta taitaapi yleensä olla semmoista peruskauraa noi laskut, että se numerointi on melkeinpä pakollista :).

-Juho

taleman

No ei se laskunumero sinänsä, mutta kun viitenumerokin jää pois on tuskaa setviä mihin laskuun tullut maksu kohdistuu. Varsinkin jos monessa laskussa on sama maksettava määrä.