Recent posts

#11
Moi!

Tällä hetkellä ei onnistu ilman koodin puukotusta, mutta laitetaan toivelistalle.

--Ere
#12
moi & kiitos hyvästä ohjelmasta!

meillä suurin osa laskuista lähdössä Finvoicena Maventan Connectorin kautta
onko miten mahdollista saada tiedostot tallentumaan suoraan \out kansioon palvelimella?

nyt tallentuu paikallisesti > Download kansioon

t/Kimi
#13
Raportit -toiminnossa päivämäärävälin voi kirjoittaa kenttiin "Laskun päiväys", "Laskurivin päiväys", "Maksettu" ja toimii.

Mutta päivämäärävälin tekeminen kalenterivalikon avulla ei onnistu. En oikein ymmärrä sen kalenterijutskan logiikkaa, mutta oli miten oli, sen avulla ei saa esimerkiksi 1.4. -- 15.4. päivämääräväliä.

MLInvoice versio v2.1.1
#14
Versio 2.1.2 on nyt saatavissa. Siinä on muutama korjaus ja nuo yllämainitut välittäjätiedot muutettu vapaaehtoisiksi Finvoicessa ilman SOAP-kehystä (kehyksellinen versio on ne vaatinut aiemminkin). Uusi versio löytyy osoitteesta https://labs.fi/files/mlinvoice-2.1.2.zip .

t. Ere
#15
Seuraavassa versiossa tätä on helpotettu niin, että välitystiedot lisätään vain, jos ne kaikki on määritelty. Tarvittaessa uuden version voi jo kopioida manuaalisesti omaan asennukseen osoitteesta https://raw.githubusercontent.com/emaijala/MLInvoice/dev/invoice_printer_finvoice.php .
#16
Pahoitteluni siitä, että jäi mainitsematta julkaisun yhteydessä, että välittäjien tiedot lisätään nyt Finvoice-sanomaan aina, koska rekisterit eivät aina pysy ajan tasalla. Finvoice edellyttää, että mukana on sekä lähettäjän että vastaanottajan välittäjä.

Kentät ovat olleet aiemminkin käytettävissä, mutta niitä ei ollut pakko täyttää, ellei käyttänyt Finvoicea SOAP-kehyksellä.

Seuraavassa versiossa on vähän helpotettu tätä, eli kentät sisällytetään Finvoice-sanomaan vain, jos ne on määritelty. Tarvittaessa voit kopioida uuden tiedoston omaan asennukseesi manuaalisesti osoitteesta https://raw.githubusercontent.com/emaijala/MLInvoice/dev/invoice_printer_finvoice.php .

t. Ere
#17
MLInvoiceen liittyvä keskustelu / Finvoice ei toimii
Last post by nasko - 20.03.23 - klo:14:23
Hei,

Päivityksen jälkeen jos yrittää lähetä laskuja Finvoice (tyylillä) niin tulee seuravaa virhe:

QuoteResult XML validation failed:

Error 1831(2) at 6:0: Element 'FromIdentifier': [facet 'minLength'] The value has a length of '0'; this underruns the allowed minimum length of '2'.

Error 1831(2) at 7:0: Element 'FromIntermediator': [facet 'minLength'] The value has a length of '0'; this underruns the allowed minimum length of '2'.

Mitenköhän tämä korjatais?

yt. nasko
#18
Juu, kyllähän siihen voisi lisätä myös arkistoitujen laskujen haun. Lisäsin listalle.

Tuo asiakkaan lisäys pitäisi toki toimia niin, että asiakas tulee saman tien valituksi. Lienee taas tuon valinta-komponentin päivityksen seurausta, ettei toimi. Eli bugi eikä mitenkään tarkoituksellista. Laitetaan korjaukseen.
#19
Pahoitteluni siitä, että jouduit pähkimään tätä itse. Jäi mainitsematta julkaisun yhteydessä, että välittäjien tiedot lisätään nyt Finvoice-sanomaan aina, koska rekisterit eivät aina pysy ajan tasalla. Finvoice edellyttää, että mukana on sekä lähettäjän että vastaanottajan välittäjä.

Kentät ovat olleet aiemminkin käytettävissä, mutta niitä ei ollut pakko täyttää, ellei käyttänyt Finvoicea SOAP-kehyksellä.
#20
Hei,
asennettuani version 2.1.1 sain Finvoice laskua tallentaessani kaksi virheilmoitusta, joihin en ollut aikaisemmin törmännyt.

------
Error 1831(2) at 5:0: Element 'FromIdentifier': [facet 'minLength'] The value has a length of '0'; this underruns the allowed minimum length of '2'.

Error 1831(2) at 6:0: Element 'FromIntermediator': [facet 'minLength'] The value has a length of '0'; this underruns the allowed minimum length of '2'.
-------

Aikani asiaa tutkiessani ja Finvoice 3.0 sovellusohjetta lukiessani ymmärsin, mistä virhe johtuu. Lisäsin oman yrityksen tietoihin verkkolaskuosoitteen ja operaattorin tunnuksen. Nyt Finvoice tallentui nätisti ja lähti eteenpäin.

Toivottavasti tästä on apua muillekin, jotka eivät ole älynneet lisätä oman yrityksen verkkolaskutietoja asetuksiin. Itse en ollut käynyt  yrityksen asetuksissa sitten ohjelman käyttönoton, joten tuo tieto oli jäänyt tallentamatta. Vai tulivatko nämä kentät nyt uuden version myötä?