Tuotteiden järjestäminen lisäysjärjestykseen

Started by maiius, 17.01.18 - klo:14:30

Previous topic - Next topic

maiius

Moikka ja kiitos mahtavista uudistuksista tähän uusimpaan versioon! :) Me siirryimme suoraan MLInvoicen versiosta 1.13.0 tähän uusimpaan (1.16.1). Hyviä parannuksia tullut. Mutta yksi asia meni huonompaan suuntaan. Aiemmin tuotteet on pystynyt järjestämään lisäysjärjestyksen mukaan, mutta tämä ei ole enää uusimmassa versiossa mahdollista. Ensimmäisessä sarakkeessa, jossa lukee järj.nro on siis aiemmin ollut tuotteen järjestysnumero, jolla on siis saanut uusimmat tuotteet alkuun, mutta nyt niitä ei enää ole. Saako tätä enää palautettua mitenkään?

Pahoittelut, jos tätä on jo jossain muualla selitetty.

Ere Maijala

Moi!

Erikoista, sillä minulla järjestysnumerot kyllä näkyvät siinä ekassa sarakkeessa. Tapahtuuko sama, jos kokeilee selaimen privaattimoodilla tms.? Näkyvätkö järjestysnumerot itse tuotteen tiedoissa?

--Ere

maiius

Eivät näy privaattimoodissakaan, eivätkä kyllä myöskään tuotetiedoissa. Olisivatkohan nuo voineet jotenkin kadota päivittämisen myötä..? Itse en päivitystä ohjelmaan ajanut, vaan firman it-vastaava. Voin kysyä tietysti häneltä, pystyykö hän näkemään, mitä tuossa päivityksessä on tapahtunut.

Ere Maijala

Päivityksissä ei pitäisi olla mitään sellaista, mikä voisi sotkea product-taulua, ainoastaan useita sarakkeiden lisäyksiä. Toki tietokannasta voi vielä tarkistaa, onko order_no-sarakkeessa sisältöä.

maiius

Nyt vasta sain katsottua tämän. Ja totta tosiaan, order_no-sarake on tyhjä. Sitä se ei ennen päivitystä ollut. Pitää selvitellä, saisiko tiedot palautettua varmuuskopioista. Ihmetellä täytyy, miten tuo tyhjentyminen on voinut tapahtua...

Toinen juttu, mikä kävi tässä ilmi, on että jos arkistosta hakee jonkun tietyn asiakkaan laskuja ja avaa jonkun laskun ja palaa sen jälkeen hakutuloksiin (selaimen paluu-napilla), niin hakutulos on nollautunut. Aiemmin pääsi takaisin hakutuloksiin.

-maiius

Ere Maijala

Tuo hakutuloksen nollautuminen on tarkoituksella tehty. Aiemmin kävi helposti niin, että vanha rajaus jäi huomaamatta päälle. Kumpikaan ei toki ole ihan optimaalista..

maiius

Ok, kyllä tuon kanssa pystyy elämään, mutta se oli meidän kannaltamme ihan hyödyllinen ominaisuus. Tällä erää ei muita kummastuksen aiheita. Erityisen suuri kiitos siitä, että nyt ohjelma erottelee laskulla verokannat! :)

-maiius