Laskun kopiointi uudeksi laskuksi

Started by Morfiini, 03.05.12 - klo:12:48

Previous topic - Next topic

Morfiini

Moi,

Laskun kopiointitoiminto on näppärä, kun uusi lasku on sisällöltään samanlainen, eikä tarvitse joka laskuriviä luoda uudelleen. Saisiko toimintoon vielä seuraavia pieniä parannuksia?

1. "Laskulle/Laskussa näkyvät lisätiedot" eivät kopioidu uudelle laskulle.
2. Samoin käy tiedoille, joita ei näytetä laskulla. Ei kopioidu uudelle laskulle.
3. Kopiointi muuttaa myös laskun päiväyksen niinkuin pitääkin, mutta laskurivien pvm säilyy vanhana.


Stefi Studio

Quote{3. Kopiointi muuttaa myös laskun päiväyksen niinkuin pitääkin, mutta laskurivien pvm säilyy vanhana.}
Mihin tämä laskurivien pvm ylipäänsä on tarkoitettu? Käytän sitä milloin työ / palvelu on tapahtunut ajankohtana, eli. päivämäärä on jokaisen kuitenkin itse ilmoitettava. Tai olen väärin ymmärtänyt?

Ere Maijala

Laitan toiveet korjauslistalle.

Laskurivien päivämäärä on tyypillisesti myyntitapahtumaan liittyvä päivämäärä, esim. palvelun myynnissä tapahtuman päivä, tai tuotteen myynnissä tilauspäivä. Laskun päivämäärä on sitten vain päivä jolloin lasku on lähetetty, ja laskulle voi olla koottuna useita suorituksia esim. kuukauden ajalta. Tarkemmin tietoa siitä, mitä laskulla tulee olla, löytyy veroviranomaisilta ja esim. osoitteesta http://www.yrittajat.fi/fi-FI/verotjarahat/taloushallinto/laskumerkinnat/.

--Ere

Ere Maijala

Se on tietysti totta, että laskun kopioinnissa ei ole kovin helppoa muuttaa laskurivien päivämääriä järkevästi. Siksipä olisikin hyvä, jos morfiini voisit kertoa, miten haluaisit tämän toimivan.

--Ere

Morfiini

Käytän tätä kopiointitoimintoa kerran kuukaudessa, joten minun tarpeeni olisi muuttaa laskurivien päivämääräksi sama tieto, joka päivittyy laskun kopioinnissa laskun otsikkotietoihin. Eli vanhan laskun kopiointi uudeksi laskuksi uusilla päivämäärillä, mutta muuten vanhoilla tiedoilla.

Stefistudion kuvaamassa toimintamallissa laskurivin päivämäärä on joka tapauksessa vaihdettava. Itse käytän laskurivin päivämääränä laskun luontipäivää.

 
Toinen tilanne on sitten se, että yhtä laskua kopioidaan

Morfiini

Jäi vähän kesken vielä tuo viimeinen lause. Eli vähän asian vierestä mutta kirjataanpa nyt vielä kehitysehdotus kun tuli aloitettua:

Toinen tilanne on sitten se, että yhtä laskua voitaisiin kopioida ryhmälaskuna usealle asiakkaalle/vastaanottajalle. Eli yhdestä laskusta saisi vaikka sata laskua, joissa vaihtuvaksi tiedoksi voisi valita asiakkaiden tietoja (tietysti viitenumerointi ja laskunumerointi vaihtuisivat myös). Myyntiartikkelina voisi tässä tapauksessa olla jokin monistettavissa oleva tuote, kuten matkapuhelinliittymäpaketti.