login käyttäjätunnuksen ja salasanan vaihto.

Started by Markus, 07.03.13 - klo:14:24

Previous topic - Next topic

Markus

Hei!

Miten nuo mlinvoicen käyttäjätunnukset saisi vaihdettua ilman että tarvitsisi asentaa koko mlinvoice uudestaan? Muutin nuo oletus admin/admin tunnukset pari kuukautta sitten kun asentelin tuon mlinvoicen ja nyt en enään pääse kirjautumaan sisään ja epäilen että tuli laitettua vain nuo tietokannan käyttäjätunnukset ylös mutta ei noita kirjautumiseen tarvittavia tunnuksia.  :-[

Koitin selailla tuolta /Applications/XAMPP/xamppfiles/htdocs/mlinvoice/ kansiosta noita tiedostoja ja etsiä josko sieltä voisi muuttaa nuo käyttäjätunnukset mutta en löytynyt sellaista tiedostoa mistä ne voisi muuttaa.

Koitin myös käyttää hakua täällä forumilla mutta en löytänyt ketjua aiheesta.

kzmx

itse kävin myphpadminilla tietokannasta ne muuttamassa.

ne täytyy olla vain sitten md5 hash muodossa, ei siis normitekstinä.

googlella löyty md5 hash password generator, joka tekee normi tekstistä hash muodon.

Ere Maijala

Mallia voi myös ottaa create_database.sql:stä, eli salasanan saa palautettua adminiksi näin:


UPDATE mlinvoice_users set passwd=md5('admin') WHERE id=1;


--Ere

Markus

Kiitos avuista!

Huomasin phpmyadminilla tutkiessani asiaa että käyttäjätunnus oli muutaman merkin lyhkäsempi kuin miksi olin sen määrittänyt tehdessäni sitä. Eli piti vain jättää muutama merkki pois käyttäjätunnuksen lopusta kirjauduttaessa. Ehkä tämä on jokin tietokannanrajoitus tai mlinvoicen rajoitus käyttäjätunnuksen pituudesta, enkä vain huomannut sitä tehdessäni että se jäi lyhyemmäksi kenttään, tai sitten olin vain liian uninen tehdessäni tunnuksia.  ;D

Ere Maijala

Käyttäjätunnus on tosiaan jostain kumman syystä (historian hämärässä) rajattu 15 merkkiin. Voisin nostaa tuon rajan huomattavasti ylemmäs tulevaisuudessa.

--Ere