Tietojen vienti -kehitysehdotuksia

Started by maiius, 16.10.15 - klo:11:27

Previous topic - Next topic

maiius

Hei! Uutena E-conomicilta siirtyvänä käyttäjänä arvostaisin suuresti, jos Tietojen vienti -valikossa olisi mahdollista saada enemmän tietoja kuin mitä nyt saa. Esimerkiksi laskurivien vienti on mielestäni huikean kätevä asia, mutta nyt jos valitsen kaikki sarakkeet, ne eivät sisällä kaikkia tuotteisiin tallennettavia tietoja. Laskuriveiltä saa ulos nyt siis seuraavat rivit:
id; invoice_id; product_id; description; type_id; pcs; price; row_date; vat; vat_included; order_no; reminder_row; discount

Olisiko mahdollista saada esim. product_id-rivin sijasta product_name ja/tai product_code? Tuohon product_id:henhän ei voi mitenkään vaikuttaa, vaan ohjelma generoi sen itse.

Huippua olisi myös, mikäli saisi näkymään product_group-sarakkeen laskurivejä ladattaessa (ei tarvitsisi kuitenkaan laskussa itsessään näkyä). Olen itse laittanut product_groupiin meille hyödyllisen tiedon kustantajasta, mutta en pysty tätä tietoa raportoinnissa mitenkään hyödyntämään, koska se ei näy missään ohjelmasta ulos saatavissa tiedostoissa tai raporteissa.

Jos tätä laskuriveiltä tietojen vientiä kehitetään, olisiko sinnekin mahdollista saada toiminto, jossa voi valita tietyn aikajakson, esimerkiksi laskuriveissä jonkun tietyn kuukauden kaikki laskurivit?

Jos nämä asiat (ja se desimaaliongelma, josta toisaalla kirjoitin) saataisiin kuntoon, tässä olisi jotakuinkin täydellinen laskutusohjelma meidän tarkoituksiimme!

Ere Maijala

Hyviä ajatuksia, laitetaan toivelistalle.

Tuossa viennissä on lähinnä ollut tarkoituksena mahdollistaa kaiken tiedon saaminen ulos ohjelmasta, mutta esim. raportointitarkoituksessa sitä ei ole tähän mennessä kehitetty. Nämä toiveet ovat kuitenkin sellaisia, jotka voidaan hyvin lisätä, jolloin tuosta saa vähän monipuolisemman.

Kyllähän tuolta erikseen saa tuotteiden tiedot viemällä myös tuotteet, mutta nykyinen mekanismi ei tosiaan tarjoa valmiiksi mahdollisuutta yhdistää tietoja laskuriveihin.

--Ere