Toivomus: Tekstikenttä laskun rivien väliin

Started by mikkora, 27.04.16 - klo:13:35

Previous topic - Next topic

mikkora

Hei

Teen ajoittain laskuja jotka perustuvat tuntilaskutukseen ja kilometrikuluihi.
Käytän laskua samalla tunti/km raporttina.

Kirjaan nyt laskun riviksi tuotteen joka on tyntityö, ja tekstiin lisään aina mitä ko ajankohtana on tehty.
Samaan tapaan kirjaan kilometrit.

Olisiko mahdollista lisätä toiminto joka lisää vapaan tekstikenttä rivin laskulle. Johon voisin kuvata tehdyt työt tai ajetun matkan.

Pärjään tällä näinkin, mutta tekstirivi laskulla monipuolistaa kaikkea käyttöä.

t.
Mikko

ioxo

Hei,

Itsellä vähän samantapaisia juttuja välistä. Työ ja sitten ajot ja työstä jotain sepustusta asiakkaalle/päämiehelle.

Olen työn kirjannut ihan "tehty työ" ja sitten joko kpl / h, riippuen miten ja mitä on tehty ja/tai mitä on sovittu.

Ajon olen laittanut riville "kohde a - kohde b( - kohde a)" ja laskurivityypeistä valinnut km, esim 40 km ja yksikköhinnaksi sen, mitä halutaan laskuttaa (alv  / alviton), jos laskuriveistä ei löydy km, niin sen voi lisätä "Järjestelmä > laskurivityypit".

Jos jotain spesifiä keikalla tehty/havaittu, joka pitää välittää tiedoksi, olen laittanut yleensä yhden tuoterivin lisäksi tai "tehdyn työn" selitysriville. Itsellä on yhden tuotteen nimi "Selite" ja siihen voin sitten näpyttää tarinat, hinta 0 euro :). Mikäli pitää tarinoida enemmän, niin voihan riville aina laittaa "mukana liite [nro], jossa tarkempi seloste työstä", mutta voi myös punnita sitten, miten tärkeä se liite on? Pitää kumminkin kirjanpidossa säilyttää se 6v... Mikäli asiakas on päämies / vakio, niin selostukset voi mielestäni tehdä muutenkin - esim. sähköpostilla, sopimuskysymyksiä.

-Juho

Ere Maijala

Tämä onnistuu jo nykyisellään, joskaan ei kovin intuitiivisesti. Jos jättää tuotteen pois ja asettaa hinnan ja lukumäärän laskurivillä nollaksi, näytetään riviltä laskulla vain tarkenne, johon voi kirjoittaa pidemmänkin tekstin.

--Ere

ioxo

Hei,

Wau, tuo oli semmoinen knoppi, jota ei tullut aikaisemmin testattua. Erityisen hyvä juttu!

Tekee laskuista huomattavisti siistimmän näköisiä kun saa turhat "1kpl 0 eur 0 % alv" tiedot pois.

Ei se intuitiivisyys niin haittaa. Hyvin on kyllä laskutuksen  pystynyt hoitamaan ko. ohjelmalla.

-Juho