Sentit katoavat tuotaessa tuotetietoja CSV:stä

Started by maiius, 15.10.15 - klo:11:15

Previous topic - Next topic

maiius

Hei, yritin etsiä vastausta tähän foorumilta, mutta tuloksetta. Olemme siirtymässä Mlinvoicen käyttäjiksi, ja ohjelma vaikuttaa muuten sopivan tarkoituksiimme melko hyvin, mutta ongelmaksi on muodostumassa tuotetietojen tuonti CSV:stä. Vaikka alkuperäisessä tiedostossa hinnoissa on sentit kahden desimaalin tarkkuudella, hinnoista sentit putoavat kokonaan pois tuontivaiheessa. Esikatselussakin ne näkyvät vielä oikein, mutta tuotetietojen kohdalla ja laskussa esim. hinta 4,55 pyöristyy 4,00 euroon.

Olen kokeillut jo kaikenlaista, mm. desimaalierottimen vaihtamista pilkusta pisteeksi. Tiedot tuon oletusasetuksilla (CSV, merkistö: ISO-8859-1, kentän erotin: sarkain, tekstimerkki: Ei mitään, rivinvaihto: CR+LF). Desimaalit on siis nyt eroteltu pisteellä, pilkkuakin olen kokeillut.

Mistähän tämä voisi johtua?

Ere Maijala

Hei,

tuonnissa näkyy olevan kiusallinen virhe, eli pilkku tuotavassa tiedostossa ei toimi desimaalierottimena, vaikka se olisi tuontiasetuksissa valittuna. Korjaan tämän seuraavaan versioon, jonka saan toivottavasti valmiiksi pian. Pisteen pitäisi kuitenkin toimia (olettaen tietysti, että tuotavassa tiedostossakin vaihdetaan pilkut pisteiksi).

t. Ere

maiius

Olisi helppo ratkaisu tuo pisteeksi vaihtaminen, mutta ongelma jatkuu vaikka olen kokeillut pistettäkin desimaalierottimena... Siis myös tuotavassa tiedostossa.

Ere Maijala

Voisitko kokeilla, miltä MLInvoicesta viedyn laskurivin tiedot näyttävät, eli tuleeko vientitiedostoon desimaalierottimeksi piste? Lisäksi olisi hienoa, jos voisit lähettää lyhyen pätkän, vaikka pari riviä vain, tuosta tuotavasta tiedostosta minulle testausta varten sähköpostilla (ere at labs piste fi).

--Ere

maiius

Ilmeisesti tänne valittaminen auttoi jotain, sillä en tiedä tarkalleen minkä asetuksen muuttaminen auttoi, mutta nyt sain ne tuotua palveluun oikein. Oletan, että CSV:n merkistöasetuksissa oli jokin ruksi väärässä kohdassa. Kiitos avun tarjoamisesta kuitenkin!

Vastauksena kysymykseesi: vientitiedostossa on desimaalierottimena ollut piste koko ajan.