Avoimen laskun luonti erilliseltä sivulta

Started by mixakoo, 21.04.15 - klo:20:14

Previous topic - Next topic

mixakoo

Hei!

Olisiko seuraavanlainen toteutus mahdollinen, selitän kuvitteelisesti;

MLInvoicen kanssa samassa sivutilassa on asiakkaalle tarkoitettu sivusto, vaikkapa eräänlainen verkkokauppa josta tilaus onnistuu laskulla. Asiakas on sivulla, johon on jo kirjoittanut omat yhteystietonsa (asiakas) sekä valinnut maksettavaksi tuotteet jotka on haettu MLInvoicen tietokannasta (products).

Kun tilaa -nappia painetaan, tapahtuisi seuraavat hommat: asiakkaan antamat tiedot lisätään uudeksi asiakkaaksi ML-invoiceen, ja luodaan uusi avoin lasku, joka olisi lähetysvalmis kun laskutusohjelmaan seuraavan kerran kirjaudutaan. Tässä uudessa laskussa näkyy valittu tuote/tuotteet oikealla määrällä.

Eli kyseessä uusien asiakastietojen luominen ja niihin lähetettävän avoimen laskun kirjoitus tietokantaan erilliseltä sivulta.
Jos alkaa nypräämään itse, menee koko homma varmasti solmuun. Toisaalta, jos selville saisi missä järjestyksessä ja mihin tauluihin ja minkä nimisiin kenttiin nämä kuuluu kirjoittaa, voisi onnistua amatööriltäkin.

Jos Ere ehtisi tällaista miettimään? Tai onko joku jo itselleen toteuttanutkin?

seemo

Itse olen tällaisen toteuttanut. Yritysasiakkailla on mahdollisuus tilata tuotteita Opencart-pohjaisesta verkkokaupastamme laskulla. Verkkokaupan hallintapaneelissa on namiska "Vie lasku MLInvoiceen", joka on linkki tekemääni PHP-skriptiin, joka hakee tiedot verkkokaupan tietokannasta ja lisää ne MLInvoicen tietokantaan.

Järjestys on seuraava:
Jos asiakasta ei löydy ennestään MLInvoicen tietokannasta, luodaan uusi (mlinvoice_company)
Luodaan uusi lasku (mlinvoice_invoice)
Lisätään tarvittava määrä laskurivejä (mlinvoice_invoice_row)

Uitto

Hei,

Olisin kiinnostunut tästä skriptistä. Voisitko laittaa sen johonkin näkyville tai lähettää sähköpostiin?

Ottaako skripti huomioon eri yritykset, eli saako siihen valita millä yrityksellä lasku tehdään?

Minullakin siis Opencart kauppa ja olisi kiva saada sieltä laskut automaattisesti.